Sahabatku

Sunday, December 9, 2012

Kisah kawan saya :)

Assalamualaikum :)

Kalau masa kat kolej dulu dia senior setahun saya, tak berapa rapat tapi kenal la..kenal sebab dia ni lain sikit..jadi rapat bila dia tercicir batch dia dan terpaksa repeat semester dengan batch saya..

Dia seorang lelaki biasa..atau ada yang kata agak "kurang" biasa..sebab dia ni jenis lembut..bukan yang buat-buat tapi memang azali lagi sebab yang lembut tu cuma suara dia..fizikal cukup lelaki la kot siap bermisai lagi hehe..cakap pula tergagap-gagap dan sering juga jd bahan usikan..ada jugak dia merajuk bila diusik hehe..dia lambat sket belajar tapi sangat gigih..sebab tu saya agak rapat dengan dia..hah! dia suka sgt masak hehe..

Yang saya nak cerita pasal kawan saya ni sebab bila saya fikir balik perjalanan hidup dia macam menarik..mungkin ada juga yang tak sangka..

Last jumpa dia kat Terengganu tahun 2010..dia memang sahabat yang baik..call jer terus dia datang dengan masih beruniform dan terpaksa balik umah mak dia yang agak jauh dengan naik motor tengah2 malam sebab dia siap belanja makan dan bawa kami jalan-jalan pusing Kuala Terengganu hehe..

Masa jumpa kali ni dia masih macam dulu, cakap gagap dan lembut orangnya hehe..kami usik dia dah ada teman ke belum..dia tersipu-sipu hehe..katanya dah tunang pun..hahhh! terkejut kami..senyap-senyap dah tunang dan tak lama lagi dah nak kahwin pun..perghh! caya la..bila kami tanya macamna kenal dengan tunang dia, katanya dia kenal melalui kawan..cuma beberapa kali jumpa dia terus datang ke rumah tunangnya untuk meminta izin orang tua untuk berkawan dan tak lama lepas tu bertunang..kami double triple wooohhh!!!!

Giler gentleman punya kawan ni..bayangkan la masa tu betapa susahnya dia nak cakap..sedangkan orang yang tak gagap pun terus cakap tergagap-gagap bila nak jumpa bakal mertua hehe..dan dia sangat ikhlas sebab dia tak bercinta sehingga la dia dapat green light dari parents isterinya sekarang..tak ramai lelaki buat macamtukan..semua main redah jer..dah puas bercintan cintun dengan anak dara orang baru la nak berkenalan dan mak bapa..

Sekarang kawan saya tu hidup bahagia dengan si cikgu yang cantik kecintaan beliau..



TERIMA KASIH SUDI BACA :)

0 comments:

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D