Sahabatku

Thursday, December 13, 2012

Diarrhoea..saya give up!

Assalamualaikum :)

Achummm!!! aummmmm!! hahaha..apaker?? yang achum tu terbersin sat sebab berhabuk sikit blog ni miahaha..lama sikit tak hapdet.. yang auuuummm tu pulak saja bagi semangat kat rimau-rimau kita malam ni nak lawan gajah putih..harus ingat dua2 haiwan ini adalah haiwan terlindung..susah nak cari sebab dah nak pupus hehe..ini bukan fakta tp saja memandai :P

Harini dah masuk 3 hari saya kena diarrhoea..dah naik lesu dah muka ni mungkin sebab dehydrated..nak makan minum memang tak lalu sebab semuanya akan keluar semula dengan kadar yang segera tanpa meninggalkan sedikit pun kat dalam perut.

Kurang pasti dari mana tapi yang pasti sebab makanan..tp bila pikir-pikir balik mungkin makanan masa hadiri satu bengkel ahad lepas..yang buat saya rasa pasti tu sebab saya dan boss sya yang pergi dan kami yang kena diarrhoea ni..cuma dia hanya kena sehari jer pada hari selasa dan siap muntah2 lagi..saya sampai ari ni non stop..rasa nak pitam dah..last makan nasi selasa, selebihnya minum air dan makan biskut atau kuih jer.

Ini adalah cirit birit paling teruk saya pernah alami..dan very loose stool..semalam tak tahan kerja half day jer..tadi jumpa Dr and dapat time slip pun kerja half day jer..ikutkan Dr nak jer dia sambung drip..tp kata saya kalau nak tengok saya terus pengsan pasang la haha..tergelak dia..nampak sangat penakut kan.

Baru kejap tadi dah makan antibiotik stat dose..harap2 membantu la..dari awal taknak makan ubat yang hentikan cirit birit sebab takut poisoning nanti tertahan dalam perut pulak..

Harap-harap lepas ni ok la..puas dah tengok toilet lately..hahaha..doakan saya yer! :)
TERIMA KASIH SUDI BACA :)

0 comments:

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D