Sahabatku

Sunday, December 23, 2012

Excited nak tunggu tahun baru..

Assalamualaikum :)

Masyukkk la kan bulan ni..gaji masuk plusss bonusss plusss pulak duit OT...lagi best ada pulak tunggakan..bukan satu tunggakan tapi dua sekaligus dapat..syukur alhamdulillah..

Bukan nak riak atau takbur..kalau nak dibandingkan dengan korang berapa sangat la fulus saya tu..tapi tetap bersyukur pada yang memberi..yang maha pemurah..kita hanya berusaha, tanpa izin Allah kita tetap takkan dapat semua yang kita ada sekarang ni..

Sebenarnya niat saya bukan nak cerita berapa jumlah yang saya dapat bulan ni..tapi excited nak buat sesuatu..azam saya tahun depan..hehe..tunggu tahun depan la ek..aci tak? mulai tahun depan saya nak konsisten buat saving at least 10% dari gaji saya..tak nak dah kejap simpan kejap tak..sebab bila fikir balik dah masuk 7 tahun in service tapi saving ciput jer..sakit hati sendiri bila fikir balik..

Susah hati bila fikir kalau ada rezeki berkeluarga nanti takde saving..kalau ada emergency..dah pencen nanti..kali ni memang saya nekad nak plan betul-betul saya punya perbelanjaan..ingat kan nak mula bulan ni sebab ada lebih duit tapi ada jer hal nak guna duit..tapi ni hal penting..sebab tu tak sabar nak tunggu bulan depan..tahun depan nak start buat semua ni..


#kenapa la barang makin mahal..nak berjimat pun susah :(
TERIMA KASIH SUDI BACA :)

2 comments:

ct kektus said...

saving jangan tak saving. :)

BERT said...

wah masyuukk ya bln ni.. menyimpan untuk masa depan... cayyyalahh

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D