Sahabatku

Wednesday, October 24, 2012

Day 1 :: Road Trip To Brunei Darussalam

Assalamualaikum :)




Walaupun ini bukan la kali pertama saya menjejakkan kaki ke negara kaya hasil minyak ni tapi saya enjoy juga dengan short trip bersama-sama dengan 3 orang kawan saya..pertama kali sampai 3 tahun lepas tapi masa tu singgah kejap jer sebab nak ke Miri..tapi dalam pada sekejap tu sempat juga kami menyusahkan Polis Brunei haha..tu la masalahnya bila masing-masing taknak roaming henpon..bila satu keta sesat habis la..nasib baik la kawan2 i tu pretty smart jugak..terus ke balai polis..dan polis mereka sangat cekap terus cari keliling bandar..fuhhh!! nasib la jumpa :) big thanks to POLICE BRUNEI..

Itu cerita lama..sekarang nak cerita pengalaman baru pula hehe..

Here we go!!!!
Sebenarnya road trip ke Brunei dari Sabah tak jauh pun..ambik masa 5 ke 6 jam jer..tapi kena lepas 8 pos kawalan imigresen..awal-awal lagi kami dah terlepas satu dan terpaksa berpatah balik..syukur la ada kereta kat belakang kami perasan yang kami tak cop passport kat satu pos kawalan..puas dia kejar kami nak bgtau hahah..tu la merempit lagi..apa tak..2 kaunter bersebelahan untuk 2 negeri yang berbeza..satu kaunter untuk imigresen nak keluar Sabah dan sebelah pulak imigresen nak masuk Sarawak..kuikui..

Kalau nak tahu perjalanan ke Brunei ni kami terpaksa melalui Negeri Sarawak juga..masuk sarawak..keluar pastu masuk brunei..masuk sarawak dan baru masuk Brunei balik..keluar lagi masuk Miri pulak hehe..



Kalo sebelum ni terpaksa 2 kali menaiki feri tapi kali ni cuma sekali jer sebab yang satu lagi dah buat jambatan dah..nak naik feri ni yang bengang..lambat sangat padahal nak seberang sungai jer pun..beratur sikit punya panjang sebab hanya bleh muat dalam 8 buah kereta jer dalam 1 masa..

Kali ni i rileks sikit sebab bukan i yang drive hehe..jd co pilot jer tunjuk jalan..

Ok nnt kita cerita pulak apa yang kami buat kat brunei ok :)






TERIMA KASIH SUDI BACA :)

0 comments:

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D