Sahabatku

Monday, July 2, 2012

Saya tak pernah GEMUK!

Assalamualaikum :)

Uh! sodapnya la makan nasi panas dengan sambal ikan sardin..tu jer..takde sayur takde sambal belacan tapi mampu membuatkan saya makan bertambah..kalau ada sambal belacan dengan timun lagi la bertambah-tambah selera mak jemah uolss!

Lately saya perasan yang selera makan saya semakin menakutkan..walaupun belum ada tanda-tanda hasil dari ternakan itu tapi saya dah mula rasa risau..belum timbang lagi ni..ntah-ntah dah gain weight..habis la gelaran ratu kebaya yang disandang selama ni haha..puiii! perasan nak...nak...nak..takde apa la hehe..

Tapi seyes pun selama ni memang saya tak pernah lagi alami zaman kegemukan..kalau gelaran keding tu memang teman la yang punya kan..cuma sekali jer pernah TERgemuk sedikit..masa tu tengah result SPM..memang hampas gas sungguh la..sempat juga la ada dagu macam Dato' Siti Nurhaliza..eh! Dato' dagu berbelah..haha..saya dagu berlapis..

Nasib baik la lepas tu turun ke berat normal..kononnya la kan.

Setakat ni kalau BMI memang cun la, pernah gak hampir-hampir ke underweight..

Tak penah terbayang pula macamna sekarang kalau saya gemuk..lemak gegar-gegar masa berjalan..susah nak tunduk lagi..aduh! taknak..

Saya rasa salah satu sebab berat badan saya tak cepat naik adalah kerja saya..kalau korang kerja kat tempat saya kompom boleh kurus..mula-mula tak perasan tapi bila tengok semua staff kami kurus keding..kecuali sorang sebab atas masalah kesihatan..

Jom korang kita kekalkan cara hidup sihat hehe..kurus sangat pun tapi tak sihat tak baik juga kan :)
TERIMA KASIH SUDI BACA :)

6 comments:

[PCL] said...

kekalkan lah selagi masih usia muda ni, bkn sekadar nak cantik je tapi kesihatan yg amat penting sekali...

pss..ramai wanita juga lelaki, slps kawen perubahn hormon mempengaruhi segalanya...jd kena jaga dari awal.

misshannajr said...

@[PCL] alamak takut la pula...patut la tengok ramai bila lps kawen jer mst naik badan..esp yg lelaki..masa bujang kemain otot sana sini pas kawen perut yang paling cepat keluar hahaha

una imana said...

Gemuk ke kurus ke janji awak sihat..:)..

misshannajr said...

@una imana hehehe..betul tu..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Akak dulu mcm tu jugak..mkn banyak tak gemuk2 juga...tapi lah ni dah beranak berat badan terus naik..huhu...~

misshannajr said...

@LiLy @ MumMyQiStInA kenapa tu ya? saya pun trtnya2 bila tgk org kawen makin berisi pula

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D