Sahabatku

Tuesday, July 3, 2012

Tak bersyukur kah kita..

Assalamualaikum :)

Sumber : Facebook
Memang macamni agaknyer kehidupan yer!
Bila kita mudah nak dapat kita akan sia-siakan peluang yang ada..kita lepaskan macamtu saja, jangankan nak berusaha..sedangkan benda dah ada depan mata pun kita boleh lepaskan.

Bila tengok gambar ni automatik saya mengalirkan airmata..tak kisah la ni gambar sebenar keadaannya atau hanya la gimik semata..tapi saya rasa ini memang realiti..

Tak boleh bayangkan macamni anak sekecil ini begitu matang..uh! sebak dah..sedih sgt tengok si adik tu..mungkin dia tertidur kerana kelaparan..dan si kakak pula macaman la agaknya dia boleh fokus dengan pelajaran dalam keadaan macamtu..saya susah dulu masa kecil pun takde la sampai macamni sekali..namun dia masih nak belajar..saya kagum.

Tapi cuba kita lihat pada anak-anak kita kat negara ni..
adakah mereka ambil semua peluang yang  ada untuk belajar bersungguh-sungguh..malah ada yang langsung tak nak pergi sekolah..lebih suka menjadi sampah masyarakat..
mungkin kah kita terlalu mewah hingga membuatkan kita alpa..ya mungkin kan



TERIMA KASIH SUDI BACA :)

4 comments:

una imana said...

Kita hanya mampu berdoa dari jauh...tapi memang tersentuh bila melihat pic ni..:(

Woofer Storm said...

sedih melihat bilamana anak bangsa kita sibuk dengan kemewahan duni,tanpa melihat mereka yang berada diluar sana yang penuh dengan derita..

suka entry ni sis,,

misshannajr said...

@una imana sedih kan :(

misshannajr said...

@Woofer Storm itu la realiti kehidupan..tak pernah susah mana nak tahu nilai erti kesenangan

tQ :)

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D