Sahabatku

Friday, July 6, 2012

Buah Salak dan Nasi Lalap

Assalamualaikum :)






Hampir sama jer kan nama nasi lalap dan juga buah salak ni..mula-mula tak perasan..bila sebut banyak kali baru perasan hehe..tergelak saya..

Ni la nasi lalap..tak tahu la kalau nasi ni cuma ada kat Sabah jer..setakat ni pernah makan kat sabah la..Nasi ni saya panggil nasi lalap penjara..sebab dulu warung yang jual nasi lalap ni meniaga kat kantin penjara..orang kata la..sekarang dorang bukak warung jer..mula-mula member ajak makan kat sana memang pelik la sebab kesedapan nasi yang disebut-sebut tak sama dengan tempat nya hehe...tu la pandai sangat judge kan..

pestaim makan memang teruja sangat..sedap..mebeles!!
Tang sambal tu yang paling sedap...pedasss...dan ayam goreng yang sangat sedap kihkih..kalau kawan saya siap nak ayam double lagi..overrr le tu..

Nasi lalap ni simple jer..nasi putih makan dengan sayur kobis dan kacang panjang yang di celur..keropok..ayam goreng..tauhu dan tempe yang digoreng dan juga timun serta sambal..sup dia pun sedap tau..makan memang tak pandang kiri kanan..sedap..

Buah salak ni pula dapat dari kawan yang baru balik dari Sandakan..kat Sandakan memang banyak buah salak ni..mungkin ada yang tak pernah makan..malah ada yang tak pernah tengok pun buah ni..sedap..isi buah ni kenyal-kenyal..rasanya masam manis dan ada sikit kelat..kulit kat luar tu pula memang agak keras..dan berduri sedikit..kalau sekali pandang macam tenggiling pun ada kan hahahaha..

ok la nak lelap jap...pastu balik kerja


TERIMA KASIH SUDI BACA :)

7 comments:

ummi_norseha said...

wah sedapnye...dh lm x mkn buah salak..:)

IntaNBerliaN said...

buah salak tu yg sedap.. yg jeruk lg sedap :-)

fieda said...

buah salak mmg sedap..

Anonymous said...

join here and get perfume... =)

http://rararoo.blogspot.com/2012/07/get-free-cute-header-by-farahafiza.html

misshannajr said...

@ummi_norseha sedap ni..hehe

misshannajr said...

@IntaNBerliaN oh saya lebih suka makan yang mentah ni.. :)

misshannajr said...

@fieda kan..kan..kalau dapat yang besar2 dan manis lg best..

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D