Sahabatku

Thursday, May 3, 2012

Belum habis ganti puasa jangan sibuk cari baju raya!

Assalamualaikum :)

Selamat pagi kamuuu semua!
Dah solat subuh ke..stop dulu la menaip tu kang dah sudah solat baru sambung balik..hehe gaya tak mak berleter..
Dah berapa hari juga jenguk-jenguk kejap jer blog ni..tak larat nak menaip sebab still demam lagi..eh! panas badan dah kurang tapi skrg ni tonsil pula bengkak dan berkahak..sore throat.

Sedar tak sedar dah masuk bulan mei pulak kan..berbaki berapa bulan jek lagi dah masuk bulan ramadhan yang ditunggu-tunggu..
korang semua wahai wanita-wanita sekalian dah habis bayar hutang ker..bukan hutang kad kredit..hehe..hutang puasa la! huhh! saja buat-buat tak paham ek? haha

Saya hari ni InshaAllah dah masuk hari ke 8 ganti puasa..tu yang bangun awal td tu seawal jam 3.50am dah bangun nak sahur..saya kalau tak sahur memang tak boleh la..kena gak sahur walaupun sekadar minum air dan makan biskut..ramai orang malas nak bangun sahur..saya sanggup memasak pagi2 buta tau haha..dasar perut besar sungguh kan..hehe sekadar nak mengejar ganjaran Allah ..InshaAllah

Pagi ni sempat lagi buat sup telur dengan kentang dan lobak merah..kelam kabut juga sebab kentang tu lambat pula la nak lembut walhal dah potong comel-comel..

Saya tahun lepas memang banyak hari la kena ganti..tapi bila pikir balik saya nak ganti sebulan la kalau boleh sebab saya sndiri tak yakin dengan keadaan saya masa tu..masalah kesihatan yang saya sendiri keliru dan kurang paham..lagi baik mungkin saya ganti semua semampu saya..semoga Allah permudahkan segalanya..

Adik saya cakap sapa yang belum habis ganti puasa tu baik senyap jer..jangan kecoh sangat nak pikir pasal baju raya..langsir raya ke apa..kita tunaikan yang wajib dulu kan...ok la babaiiiiiiiiiiiiiii...



p/s suara dah serupa Ramli Sarip ni :P
TERIMA KASIH SUDI BACA :)

2 comments:

Watierman said...

Assalam Dik hanna....selamat berpuasa....moga segalanya di permudahkan olehnya.....dah tua2 ni tak pikir sgt pasal raya....tak kesah pun pasal baju raya....sebab kalau fikir...RM...RM...RM...seram!!

syafiqakarim said...

habis je puasa thn lsp,trs ganti.
malas pk2 lagi.hahaha.
baju raya kite da siap oii.

kahkah

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D