Sahabatku

Tuesday, May 8, 2012

TIBI?? biar betoi....

Assalamualaikum :)

Hye korang!
tak ingat dah bila last update blog ni..
agak lama juga kan..hampir seminggu mungkin

Since 30 april lagi saya demam till now belum ok lagi tau..sebab tu la jarang-jarang nak buka blog ni..
dah lebih seminggu juga demam saya berlarutan..saya tak rasa sangat panas badan tapi rasa tak selesa sangat..bila kawan pegang katanya badan saya masih panas lagi..

Hari ini paling teruk rasanya..dari pagi lagi layu semacam jer..bunga yang tak bersiram 2 hari pun tak layu macam saya kot..dan kawan saya yang dok sebelah pula kena jangkit oleh saya..pagi ni kami memang silent mode sungguh la..tengahari tadi tak tahan sangat kami tidur..

Demam tu saya boleh tahan lagi tapi saya paling tak tahan bila batuk makin teruk..
rasa macam dah berdarah dah tekak mungkin luka sebab batuk kuat sangat..
boss saya pun dah risau semacam bila saya batuk macam nak pengsan kat opis..last2 tadi petang dia heret saya ke bilik Doktor..saya bukan apa..takut jumpa Dr sebab risau kena ambil darah..yelah dah lebih seminggu demam memang patut check darah dah..saya memang fobia dengan jarum huhu..

Bila dah jumpa Dr tu memang sejuk tangan kaki haha..
Masa dalam bilik Dr pun batuk macam tak ingat dunia..last-last kena suruh isi borang makmal..huhhhh!! sah kena check darah..uwaaawwa..
sekali rupanya kena suruh check sputum..ada symptomatic tibi..lagi la uaawwaawa...
maka dapat la 3 plastik jar..iye ke jar..ntah la apa kebenda namanya..
start esok pagi bangun tidur kena buat dah..

Ingat kan dah berakhir..rupanya kena buat another test lagi..mantoux test!
Pergi klinik tibi siap minta sokongan moral lagi dengan kawan saya..hehe..thx fiona..
Macam besa la sejuk rasa nak menggiggil pun ada...jarummmmm lagi..
takut punya pasal last-last fiona yang kena cucuk dulu haha..
kebetulan pula sepatutnya khamis ni semua staff kena buat ujian saringan tibi..
satu vial tuberculin tu boleh buat test untuk 5 orang..daripada membazir maka kami panggil la 3 orang lagi nak habiskan..
agak sakit juga sebenarnya masa ubat tu nak masuk..saya dah gigil masa fiona menjerit kesakitan hehe..kecoh jap sebab saya bising takut nak cucuk..buat malu jer hanna ni..
masa kena cucuk tu nak menjerit tapi tak keluar suara pun hahaha..kena gelak jer..
jumaat ni dapat la result..harap2 la negatif..
doakan saya yer..takut!


p/s tak boleh makan antibiotik pun sebab tak boleh tolerate..mesti gastric keluar :(
TERIMA KASIH SUDI BACA :)

2 comments:

Unknown said...

err..takot pulak rasenye kalu kene batok tak sihat2 ni.
hmm jaga kesihatan ye! ikut kata doktor !

misshannajr said...

tu la pasal..rasa nak terkoyak anak tekak hehe..yer dah ikut ckp Dr dah..

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D