Sahabatku

Sunday, April 15, 2012

Jangan membenci..itu bukan caranya..

Assalamualaikum :)


Saya jujur mengaku pernah buat macam kat gambar ni..suatu ketika dulu..
Ntah apa yang saya fikirkan masa tu..rasa diri bagus..rasa orang lain tak ok! ntah la..hanya mampu insaf dan berubah..memohon keampunan dari Allah dan memanjatkan rasa syukur sebab akhirnya tahu perbuatan itu salah..

Mungkin kita rasa meluat pada orang yang taknak ikut cakap kita..geram sebab orang taknak berubah walaupun dah ajak..hurm! kita hanya mampu menyampaikan..dan berdoa..kadang-kadang kita terlupa Hidayah itu milik Allah..kita tak mampu memberi Hidayah..

Mungkin orang akan tambah keras hati untuk berubah bila cara kita tak kena gaya..
Kalau dah kita yang berdakwah pun nak kutuk orang..umpat mengumpat..mencerca bagai macamana orang nak tertarik kan..cara berdakwah yang baik adalah dengan menunjukkan sikap yang baik..pasti orang akan tertarik bila dakwah kita seiring dengan gaya kita..

Kena ajak orang dengan cara yang berhemah..kalau ada penolakan takpe, kita cuba lagi dan akhir sekali kalau masih menolak kita doakan.. InsyaAllah :)





TERIMA KASIH SUDI BACA :)

4 comments:

ain soofiyah said...

mmg, org zaman skarang ni kerjenye membenci aje.. cubalah bergaul.. kan2? hehe

Ini Kisah Tia said...

betul , nak tegur biar kena tempat ..

misshannajr said...

ain~ yup..nak berdakwah kita kena dekati dorang bukan tgu dorang yg nak dtg kat kita :)

misshannajr said...

Tia~ yups..true :)

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D