Sahabatku

Sunday, March 25, 2012

Bukan bertegur sapa tapi tegur menegur

Assalamualaikum :)

Aiks! semenjak dua tiga patploh menjak broadband buat hal ni takde la chance nak buat N3 baru..hanya sempat curi-curi tengok jer..kalau nasib baik dapat la juga BW..nak buat N3 pun tak selera bila line asyik disconnect jer..bak kata encik celcom kesayangan gangguan hingga hujung bulan mac..boleh plak cmtu ek! mcm la kita guna free..

Otak pun dah merajuk nak curahkan idea nak buat N3 baru.. T____T

Tadi lepas kerja sempat juga la dating!! hahh! dating??? ye dating..dengan kawan pompuan saya aka boss saya hehe..dating la juga tu kan sebab kami bertemu janji jumpa kat cinema..kami tengok cerita seefood haha..suka tgk cerita cartoon, relax jer..takmo la dating2 dengan pakwe ek! kalau boleh hindarkan la :)

Sambil-sambil berjalan saya tengok jer gelagat orang..tengok gaya muda mudi..orang tua..lelaki..pompuan..macam-macam gaya..

Pandai adik-adik kita sekarang ni bergaya..macam-macam fesyen..suka tengok..tapi yang tak bestnya bila tengok adik-adik muslimah kita yang bergaya nak tak nak tutup aurat..betul ke guna ayat tu..hehe hentam jelah..dah elok dah berhijab tapi pakai baju lengan pendek sangat..pakai baby T-shirt..pakai legging tak pun pakai skinny jeans..

Bukan nak kata pemakaian saya sempurna sangat tapi sekadar nak berkongsi apa yang kita tahu jer la..saya pun tak pakai tudung labuh..dulu-dulu pun saya pakai pendek juga..ada juga yg tak berapa longgar..tapi moga perkongsian ni dapat mengubah mana yang tak betul kan..

Mungkin ramai yang berfikiran aurat tu hanya terletak kat rambut semata-mata..pakai hijab dah kira tutup aurat walaupun pakaian ketat..pendek dan sebagainya..tak dapat buat perubahan drastik ubah la satu-satu..InshaAllah akan Allah permudahkan..

Saya sendiri mengaku masih banyak yang perlu diperbaiki..saya sentiasa bersedia menerima teguran sahabat-sahabat saya..moga kita sama-sama berubah ke arah kebaikan :)


p/s saya pun tak cukup baik tapi sedang berusaha menjadi baik..sya nak kamu semua pun bersama-sama dengan saya :D




TERIMA KASIH SUDI BACA :)

2 comments:

IntaNBerliaN said...

a'aa elok tegur menegur utk kebaikan.. :-)

emmmm.. detail..?/.. blh je bg.. sape yg blm bg lg... blh bg dkt akak.. sbb akak xlimitkan bila tarikg tutup.. selagi xbg, blh bg... :-)

so, nanti bg detail yer... :-)

Nadia said...

betui tu sygs..biasa lah tu..update kengkonon..

p/s :: tq sygs..:D

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D