Sahabatku

Sunday, February 26, 2012

Baucer buku 1Malaysia..tak habis-habis guna lagi?

Assalamualaikum :)

Wah! kedai buku dah jadi tempat lepak para remaja la sekarang..sound good kan..hehe
Tadi melepas gian nak usha-usha buku ..usha jer lebih padahal buku kat umah masih ada berapa buah lg yg belum sampai separuh dibaca hikhi!

Nampaknya adik-adik kita yang terima baucer buku tu masih pening-pening lalat lagi kot nak beli buku apa..yelah rm300 tu, bukan sikit..kalau saya yang dapat rm300 tu dah banyak buku kot sya beli esp buku resepi heehe..

Tapi adik-adik yang dapat baucer tu ada yang beli tuk buku-buku yang tak berapa bermanfaat pun untuk kegunaan pelajaran..sayang sungguh la..ada yang bagi alasan dah banyak buku rujukan kat library..la kan boleh jer beli buku-buku motivasi ker..buku-buku agama..jangan la asyik borong novel..

Bila tengok ada adik-adik esp lelaki dok belek buku masakan..rasa nak tergelak juga tengok gelagat dorang..ada yang sibuk belek buku pasal poligami lagi..hambek ko..pastu dorang pakat gelak ramai-ramai..aisshh!! ada-ada jer la budak2 ni haha..



p/s kalau baucer rm300 tu boleh redeem kat kedai baju rasanya sekali guna jer dah habis kot! :P



TERIMA KASIH SUDI BACA :)

6 comments:

Nelumbo Nabilah said...

adik2 dapat 3 ratus?

caya la..

cincin permata said...

wah , 300 ? kami budak ipt dapat 200 je kak . tu pon blom habis gune . kalau 300 tu , memang sah2 lah tak habis guna lagi :)

misshannajr said...

Nelumbo Nabilah~ Ya Allah..silap dah akak dik non..mentang2 la dengar budak kat kedai buku tu semalam ckp dia ada 6 keping baucer tu yg akak ingt rm300 tu hahaha..tau la org tua :P

misshannajr said...

Cincin Permata~~silap la akak taip dik hehe..la tak habis juga ker?
meh bg sekeping kat akak..beli tafsir Quran pun ok la dik..mahal tu :)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Hari tu pergi kedai buku..tgk ramai adik2 guna voucher tu utk beli novel...

misshannajr said...

Lily~ tu la pasal..padahal byk lagi buku berfaedah adik2 ni boleh beli..

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D