Sahabatku

Tuesday, January 3, 2012

Masuk sekolah..best ker???



Assalamualaikum :)

Sebelum tido nak buat N3 khas buat anak2 yg akan masuk sekolah esok..eh! yg dah start sekolah hari ni pun ada kan hehe..

Mana yg dah sekolah tu mst ok jer kan...tp mcmana pulak dgn yg baru nak msuk sekolah..tadika ker..darjah 1..tingkatan 1...apa perasaan korang masa mula2 jejak kaki kat sekolah..eleh! mst ada yg ngs2 ni kan..haha tak payah nak tipu la..tau sgt! :P

Esok ada dua org budak kecik nak masuk tadika hehe..ala budak cinonet dua org dlm gambar atas tu...ambik gambar tu masa try baju dorang..kemain excited lg msg2..trmsuk la org2 tua yg bingit sgt keterujaan melihat generasi baru dlm family nak msuk sekolah..esp si nenek n wawa depa ni..mak siap ckp alangkah bertuahnya dia smpt tgk cucu masuk sekolah huhu..trs rasa sedih dgr..#mode:bila la aku nak dpt bg cucu kat mak ni :(

Tak tahu la esok mcmana gelagat budak kecik 2 org ni..hehe..yg si kakak dah awal2 lg cakap taknak nenen kat cawan..nak suruh cikgu buatkan nenen kat dlm botol haha..yg si abg plak msh tak boleh sgt kalo tak pakai pampers..walaupun dah praktis brpa bulan tp kdg2 still terkucil dlm suar..

Excited sgt nak sekolah tak padan dgn umur..depa ni msh blm cukup umur sebenarnya kalo ikut bulan kelahiran..si kakak bulan 4 ni baru masuk 4 tahun..si abg lg lambat bulan 11 baru birthday..kira umur dia baru 3 tahun 2 bulan..mak ckp tak payah suruh depa p tiap hari..bg depa rasa jer mcmna masuk sekolah..

Nasib baiklah tadika tu sebelah umah jer..kalo ngs sng la mak berlari htr bantuan hahaha!! babaiii..


p/s msh tak pass pakai stokin dan kasut haha!
TERIMA KASIH SUDI BACA :)

4 comments:

nazihan ali said...

hehehe..awl tu dy g skola tadika..

misshannajr said...

hehe..dah depa tu excited sgt tgk bdk2 p tadika..kami pun excited tgk depa p tadika sbnrnya..mcm dah besar jer hehe

ieyza afieyna said...

zaman sekolah best... rindunye zaman sekolah,,,huhu

misshannajr said...

zaman tu mmg best..tp kalo nak masuk balik alam persekolahan tu pikir dua tiga kali gak..paling tak suka bab homework hehe

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D