Sahabatku

Sunday, September 25, 2011

Tabiat membaca yang pelik!!

Assalamualaikum :)

Dah minum petang uolss??
Bosan la dok terperap sorang2 kat umah ni..lemau jer rasa, nak pegi jalan2 pun malas..faham2 jer la hujung minggu pertama gaji ni cmna gelojohnya manusia nak perabis gaji yg bru masuk tu hehhe..drpd tensen kat jammed tu baik dok umah jer..

Rasa dah berapa buah majalah dah sya habis baca hari ni..yg dah baca pun dok ulang baca lg..
korang ada tak perangai pelik masa membaca? yelah kot ada yg membaca terbalik ker..bukan org yg trbalik tp majalah tu yg terbalik..haha
sya pun heran knpa sya suka sgt membaca dr mukasurat belakang..esp majalah dan  novel..kalo buku teks masa sekolah tu xde la pulak..nak rasa kena piat telinga dgn cikgu sejarah buat la mcmtu..haha..apa taknya kalo dah buku teks sejarah baca dr mukasurat blkng haru biru jadiknya nnt..dah tak tahu bila zaman paleolitik bila pula zaman neolitik..

sya buat kesimpulan sendiri dgn tabiat membaca sya ni, mungkin ka sbb sya ni bukan seorg yg penyabar..rasa nak cepat jer..sebab tu awal2 lagi pegi baca ending..gelojoh kan hikhik!
tp kalo majalah plak bukan ada ending kan..masih tak tahu sebab musabab keadaan ini..
pelik tp sya suka...


p/s kalo novel just baca epilog dah tau cerita satu novel haha!! jimat masa dan tenaga..
TERIMA KASIH SUDI BACA :)

6 comments:

efa nur said...

salam ziarah dari efa nur :)


http://efagurlz.blogspot.com/2011/09/segmen-santai-ben-ashaari.html:)

zieyzain said...

ziey pilih blog anda c manis =)congratss yah =)

http://bicaraohsicinta.blogspot.com/2011/09/blog-pilihan.html

Asyikin said...

hahaha, saya kalau baca novel, baca intro, tengah2, pastu ending, dah tau ending baru baca betul2 dr mula. hihi

misshannajr said...

@asyikin..nasib baik tak belek muka depan pastu biodata penulis..sekian haha..dasar pembaziran sungguh beli novel buat mctmtu..hikhik

siti kektus said...

kalau baca novel, baca depan sikit, belakang sikit, pastu baru baca full. haha


baru ada feel nak membacanya. ;)

misshannajr said...

haha..tak sangka ramai plak mcm sya..baca jer sinopsis sket kat blkg tu..mcm best baru beli kan..

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D