Sahabatku

Sunday, December 2, 2012

Anak Gemuk, Salah Siapa?

Assalamualaikum :)

cilok dari SINI
Agak-agak normal tak saiz budak ni dengan umurnya?? sapa kata normal tu tak tahu la nak kata apa hehe..ke ada yang kata comel..

Kesian tengok budak-budak macamni..kecik-kecik lagi dah gemuk..kalau nak kata gemuk sihat dah sah-sah la tak kan..

Ni salah siapa sebenarnya..kecuali ada masalah kesihatan tu lain cerita la, sebab pernah tengok kat TV ada sorang budak perempuan yang family dia agak susah dan budak tu sangat gemuk disebabkan masalah kesihatan tapi tak ingat sebab apa, mungkin hormon kot..

Semua ni berpunca dari makanan sebenarnya..dan budak-budak takkan dapat makanan tu kalau takde yang bagi kan..dan kuasa membeli makanan ada pada parents..so dah terang-terang semua ni salah ibu bapa..agak-agak ni boleh dikategorikan child abuse tak hehe..

Sebagai parents kena la bertanggungjawab pada anak-anak, ni masih kecik lagi..nanti dah masuk sekolah pastu meningkat remaja semakin sukar dorang nak hadapi orang ramai dengan keadaan badan macamni..sepatutnya bagi la makanan berkhasiat dan bawa anak-anak bersenam.

Mungkin parents yang biarkan anak-anak seperti ini dah tak sayangkan anak kot..yelah kalau dah macam-macam penyakit bertandang nanti tak ke naya..

TERIMA KASIH SUDI BACA :)

2 comments:

Tie HT said...

as salam

dia suke kot anak tembam bam bam macam ni..tp tak elok jugak kan:)

IntaNBerliaN said...

tu la... kdg bila kecik2 bdn ank dah camni.. takut melarat sampai besar pun bdn camni gak..

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D