Sahabatku

Saturday, November 17, 2012

Di manakah kita saat saudara kita berjuang demi agama

Assalamualaikum :)


"Ala, apa sangat kita boleh buat untuk GAZA tu, bukan boleh tolong pun setakat post kat FB, buat entry kat blog..semangat jer lebih bukan ada apa pun!"

Photo

Mungkin ada yang kata macamni..orang macamni memang saya tabik hormat spring la sebab kekerasan hati beliau..memang kita takkan nampak kesan secara terus tp sekurang-kurangnya kita ada buat sesuatu dari buat tak tahu..

Memang kita tak mampu nak ke sana, atau kalau mampu pun kita tak berani..


Jangan pandang enteng pada usaha orang lain..jika dengan usaha ini mampu membuka mata dan minda orang lain yang masih lena dibuai keenakan dunia..memang indah andai kita tak perlu brsembunyi dari bedilan rejim yang kejam..tak perlu menangisi pemergian keluarga tercinta akibat dibedil tanpa balas kesian.

Photo: A design poster by Firdaus Mahadi. Share the love.
Jangan pernah lupa, mereka yang dibedil saban hari itu adalah saudara kita..saudara?? saya orang Malaysia, takde keturunan orang arab pun..hehe mungkin ada yang tak tahu..sesama ISLAM kita bersaudara dan mereka adalah pejuang2 agama ALLAH..

Bantu la mereka...mungkin ada yang berkira tentang wang ringgit..takpe la doa itu percuma..BERDOALAH kerana doa itu senjata orang mukmin.


BOIKOT la barang-barang keluaran ISRAEL LAKNATULLAH..kalau tak mampu nak boikot habis-habisan dapat kurangkan pun jadi la, nampak sedikit tapi kalau semua buat besar juga impaknya..sedikit yang kita sumbangkan pada mereka mampu membunuh ratusan nyawa saudara kita di GAZA..korang sanggup membunuh saudara sendiri..



Minggu ni lepak McD lagi????? mereka antara penyumbang terbesar pada rejim zionis..



TERIMA KASIH SUDI BACA :)

8 comments:

nurhuda said...

hanan rase nak nanges tengok berita .. ya Allah , selamatkan saudaraku di bumi Gaza ..

Tie HT said...

as salam

itu lah kalau fast food ni akak prefer marrybrown..piza mmg lama dah tk makan..btw saudara kita di sana, makanan pun kurang..yang kita pi makan plak dari kedai pengaruh israel ni..moga Allah lindungi saudara di palestine..aamiin

IntaNBerliaN said...

Tak sanggup nak tgk ank2 berdarah cmni.. moga mereka dilindungi..

ridzuan sujari said...

runtun hati melihat anak kecil jadi mangsa...

misshannajr said...

@hananhadila akak bukan rasa,,mmg tiap kali tgk pon nanges T__T sedih sgt.kalau la boleh rasa nak adopt jer sorang dua..

misshannajr said...

@Tihara betul tu kak..kita sedap2 makan kat sini..kalau tak ringan nak bersedkh kat saudara kita at least jgn la bersedekah kat musuh dorang pula..

misshannajr said...

@IntaNBerliaN mmg aim dorang nak bunuh anak2 dan wanita..ada sebab dorang buat macamtu kak T__T

misshannajr said...

@ridzuan sujari ISRAEL ni dah kebal hati..tak tersentuh langsung tgk2 anak2 kecil dibunuh..apa la perasaan dorang pulak kalau bnda ni jd kat anak2 dorang..

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D