Sahabatku

Monday, August 6, 2012

Makin ke penghujung..dah tak susah nak parking kat masjid

Assalamualaikum :)

Dah lepas setengah bulan pun kita berpuasa kan..Alhamdulillah..semoga kita dapat walaupun sedikit erti sebenar ibadah puasa..


Malam tadi dapat peluang solat terawih berimamkan imam muda bukan imam muda Naufal yer dari Gaza Palestine..imam Ibrahim kalau tak silap namanya..beliau merupakan seorang tahfiz dan baru berumur 23 tahun atau 20 tahun..masa diperkenalkan tak berapa clear suara banyak echo..demi agama mereka sanggup pergi meninggalkan keluarga yang dalam keadaan tak menentu di negara mereka..mereka dibawa khas oleh pertubuhan IKRAM Malaysia dan beberapa pertubuhan lain..


Hurm! cerita pasal terawih ni kan semakin ke penghujung ramadhan ni makin sikit yang datang ke masjid..tak macam awal-awal ramadhan nak parking pun payah sungguh..sekarang ni lepak jer parking kat mana-mana..tak banyak kereta dah..


Kenapa ek jadi macamtu, cepat sangat ke kita bosan buat ibadah..atau sibuk sangat buat biskut raya..jahit baju atau langsir atau sibuk shopping..tak tahu la kan..bukan nak mengutuk sekadar peringatan untuk diri sendiri..


Sepatutnya penghujung ramadhan ni la kita berebut-rebut amal ibadah..mana tahu rezeki kita bertemu malam lailatulqadar..malam yang lebih baik dari 1000 malam..persiapan raya tu bukan tak boleh buat tapi berpada-pada la, jangan sampai mengganggu ibadah kita pula..


Salam nuzul quran :)


TERIMA KASIH SUDI BACA :)

2 comments:

IntaNBerliaN said...

a'aa perasan gak.. makin akhir mkin kurang...

*salam nuzul quran..

misshannajr said...

@IntaNBerliaN org sibuk kejar persiapan raya kak..penuh shoppin mall hehe

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D