Sahabatku

Sunday, January 29, 2012

Gangguan seksual kenapa mesti lelaki..

Assalamualaikum :)

Hai korang..
pehal pulak la petang2 ni kuar cerita sexual harassment ni..ada yang terganggu ker..walao! haha
takde sapa yang terganggu la..cuma nak meluahkan pendapat jer..hehe

kalo kat tempat kerja ada kawan lelaki yang cakap yang bukan2 mesti kita dah label dia buat gangguan seksual kan..lain lagi yang suka buat aksi melampau..macam2 cara boleh menyebabkan berlakunya gangguan seksual..paling teruk bila ada yang berani usik atau sentuh2..uishh!!

Tp tu lelaki..pernah dengar tak perempuan buat sexual harassment..kalau pernah pun jarang kot!
Mungkin kita hanya anggap gangguan seksual ni hanya pada perbuatan dan kata2..wahai kaum ku! korang pernah terfikir tak yang cara korang bercakap yang sengaja melunakkan suara..manja2..cara korang berpakaian terdedah sana sini..ketat bagaikan sarung nangka hingga menonjolkan apa yg perlu di sorokkan..mungkin takde dalam akta mengatakan itu adalah gangguan seksual..tp kalo anda berani tanya pada lelaki..korang rasa apa dorang akan jawab..

Imaginasi lelaki tiada had, mereka mampu membayangkan apa sahaja..

Kalo korang rasa tak selesa bila diperlakukan oleh si pengganggu seksual ini..bgtu juga dengan lelaki walaupun ramai sebenarnya yang suka :P
Fikirkan juga akibat perbuatan korang ni hanya akan mengundang padah..bak kata orang2 tua "lelaki tak rugi apa" walaupun sebenarnya sapa2 yang berbuat dosa itu juga kerugian.


p/s takkan jadi kalau takde yang mula :)
TERIMA KASIH SUDI BACA :)

11 comments:

Ezad Skytech said...

hee...tak pernah pulak terjadi kat sy...:D

misshannajr said...

@Ezad..tak pernah apa..terganggu ke mengganggu hahaha..tipu ek!~ :P

sekamar rindu said...

salam..

sama saja..sama ada lelaki atau perempuan..semua undang2 sama...

L said...

teringin nk rasa.. hahaha

jom hayati..=)
lolz-l.blogspot.com/2012/01/amanahnyer-sahabat-rasulullah.html

Mak Usu said...

e...ada plak kes mcm tu ek.. berhati2 la selalu...

IntaNBerliaN said...

bahayakan kes gini.. dkt opis saya pnh ada org cam gini dulu..

misshannajr said...

@sekamar rindu..yup! setuju..tp ramai yg tak perasan kan..

misshannajr said...

@L oh! jgn la dikau bgtu haha.. :P

misshannajr said...

@mak usu..yer kena hati2..kdg2 pandai dorang ni konon2 tak sengaja terpegang la apa..

misshannajr said...

@intan..geli kan..

Pupel Liyana said...

pupel pernah kene ketika praktikal dulu.

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D