Sahabatku

Thursday, December 29, 2011

Perhatian!!! Jangan dekati sungai atau laut pada malam 31122011..tolong sebarkan

Assalamualaikum :)

Lagi berapa hari kita nak tinggalkan tahun 2011 ni kan...
happy tak???...
tak..
kenapa?
sebab makin tua
hahaha..Ala, tua pada umur jer..yg penting hati msh muda
chehh!! jawapan tak bleh blah..
ok..ok..awal2 lagi dah nak larik topik..sebelum apa2 sya minta maaf atas penggunaan perkataan sial..baca dulu baru faham kenapa..
Sepanjang umur korang ni la kan, pernah terdengar, ternampak, terjoin, terbuat, terpercaya dan segala terrrrr.....pasal buang sial bila tiba tahun baru..pernah kan!
errr....korang pliss ok! jgn ada yg buat bnda2 khurafat ni..mana yg pernah buat tu bawa2 la tobat..Allah tu maha pengampun..

kalo kira logik pun dah mmg sah2 keluar dr petala akal logika manusia..
adakah dengan hanya mandi boleh buang sial...dah tu p mandi kat laut mlm2 dgn bercampur lelaki pompuan nyer..hurm pas 9 bulan buang bayi plak..tak ke tu menambah sial namanya..

Lg pun tak ke terpikir..org yg beria2 pergi buat ritual buang sial sebab apa?? kalo xde sbb takkan depa nak buatkan..sebab depa rasa depa tu sial..tak ker tu satu penghinaan buat diri sendiri..kalo betul ada bnda tak elok dlm diri tu bukan itu caranya..tak payah nak tgu tahun baru...tiap hari pun boleh buat..bertaubat!!! tu jer cara terbaik nak jd baik..sekian :))


p/s bila tahun baru jer takmo makan ikan..takut jangkit hahaha...erk..
TERIMA KASIH SUDI BACA :)

4 comments:

Ucu Faridah said...

selamat tahun baru misshannajr...

sekamar rindu said...

salam...

happy new year...:)

misshannajr said...

kak ucu..tQ epi new year gak..moga segalanya baik2 jer :)

misshannajr said...

sekamar rindu~tQ..epi new year..doakan yg baik2 tuk awak :D

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D