Sahabatku

Sunday, October 23, 2011

Korang tau tak korang akan mati bila..

Assalamualaikum :)

‎" A man that decides to change on the 12th...dies on the 11th" 


Korang penah dengar tak qoute ni? mesti penah kan..
seyes sya tak penah dgr pun sebelum ni hingga la sya baca satu novel tulisan Hlovate.."contengan jalanan"
bila ulang ayat tu banyak kali mmg terasa something tau..ada perasaan takut..hurm taktau nak describe cmner..terpikir plak kalo sya jd mcmni..sbb sya tau perangai bertangguh dlm diri kita teramat la ssh nak dikikis, tak kira dr segi apa trmsuk la bab bertaubat..berubah jd yg jauh lebih baik..susah kan..bila nak berubah sikit mst ada bisikan syaitan laknatullah..
'ala takpe, ko muda lg..badan pun sihat mst lambat lg nak mati" dan kita insan yg lemah ni pun trs terpengaruh dgn bisikan2 tu..


Jarang ada org akan membayangkan dia akan mati pada usia muda tanpa sebab..means dgn tubuh badan yg sihat..hidup bahagia dan gembira..harta sana sini..terasa gah kedudukan di dunia..terlupa akan takdir Allah..kdg2 kita buat2 lupa..


Kenapa perlu nak tgu seru baru nak berubah..kenapa kita tak mencari sendiri..ataupun dah jumpa tp buat2 tak tahu.."slow2 la berubah..takkan nak drastik kan, kang org ckp buang tabiat pulak"..selalu gak dengar ayat ni kan..Allah dah bg hidayah tp kita sndri yg xmo berubah..bila dah terlintas kat dalam hati tu ada rasa nak berubah jd lebih baik, cepat2 buat sesuatu sebelum rasa tu hilang..


takut kiranya mati dlm keadaan tidak bertaubat..mati boleh dtg bila2 masa..masa kita bergembira..masa beribadah..masa sakit..msa sihat..dan msa melakukan maksiat..moga kita diberi kesempatan untk  bertaubat sebelum meninggalkan dunia yang fana ini..




p/s ..............................








TERIMA KASIH SUDI BACA :)

2 comments:

KiMiE said...

kita taktau bila kita akan mati dan kita juga taktau bila kita akan berubah..aduh..banyaknya dosa ni..

misshannajr said...

mati tu mmg tak tau bila la kan..tapi nak berubah tu mgkn tak perlu tgu la..kena usaha jgk :D

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D