Sahabatku

Tuesday, August 23, 2011

Dia pergi bagaikan seorang bayi yg baru lahir..

Assalamualaikum :)

Td ada terbaca status sorang sahabat fb sya..sahabat dia meninggal petang tadi..Innalillah, Al fatihah utk arwah..
td sahabat sya update status dia yg adik arwah mcm x dpt terima kenyataan yg abg dia telah kembali ke rahmatullah..smpi meracau2 dia..nak masak tuk makan sahur sama2 dgn abg dia..menitis air mata sya..

mula2 baca status sahabat sya ptg td sya ingtkan yg adik arwah yang telah meninggal dunia, sbb sebelum ni penah bbrpa kali sahabat sya letak status dia arwah minta tlg doakan adik dia yg sdg2 kritikal..tgh koma..Alhamdulillah adik dia kembali sihat..tup..tup..dgr arwah plak yg pergi dulu meninggalkan adik dia..rupanya arwah jgk sdg menderita kanser paru2 tp sengaja dirahsiakannya..

betapa bertuahnya arwah bila nyawanya diambil untuk bertemu sang pencipta di bulan yang mulia ini, tambah2  lg di hari kesepuluh terakhir ini..dan MasyaAllah..beliau sbnrnya baru saja melafazkan kalimah syahadah pada 17 ramadhan yg lalu..betapa Allah menyanyanginya bila dia dijemput dalam keadaan suci bersih bagaikan bayi yang baru lahir..baru 7 hari pengislaman beliau..moga dia ditempatkan di syurga Allah..

Walaupun sya hnya mendengar cerita dan tak mengenali dua beradik ini, namun hati rasa sebak..mengalir airmata mendengar cerita..moga adik arwah diberikan ketabahan dan kekuatan untuk menerima segala dugaan ini..adik arwah jgk merupakan saudara baru tp lebih awal melafazakan kalimah syahadah..

Ketika ALLAH rindu pada hambanya, IA akan mengirimkan sebuah hadiah istimewa melalui malaikat Jibril yang isinya adalah ujian. Dalam hadits kudsi ALLAH berfirman. "Pergilah pada hambaKU lalu timpakanlah berbagai ujian padanya karena AKU ingin mendengar rintihannya." (HR Thabrani dari Abu Umamah)


p/s ujian dan dugaan tnda kasih Allah pada hambaNya..



TERIMA KASIH SUDI BACA :)

0 comments:

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D