Sahabatku

Monday, October 15, 2012

Teruji kah iman?

Assalamualaikum :)

Semalam memang tak boleh nak tidur lena..hampir jam 1 baru dapat lelapkan mata..tu pun kejap2 terjaga.

Pening memikirkan masalah ini..nak kata masalah besar..iya boleh dikatakan besar, sebab akan beri kesan pada ramai orang..walaupun bukan saya yang pencetus masalah tapi saya salah seorang yang dapat tempias..

Harini pergi kerja macam biasa..agak dah tenang sikit jiwa..cuma rasa sakit kepala sebab kurang tidur..benar la orang kata kalau kita sibukkan diri boleh lupa sekejap dengan masalah..tadi memang sibuk..

Tiba2 dapat mesej yang boleh buat saya tumbang msa tu juga..tapi saya tak tumbang..saya istigfar banyak-banyak tapi masa tu otak rasa kosong..blur!!! jalan mundar mandir tak tahu nak buat apa..

Akhirnya saya buat keputusan untuk ambik cuti harini..dan tak tahu sampai bila..saya dah semakin tenang untuk terima semua ni...tapi hati masih risau akan penerimaan orang yang lebih penting tentang berita ini..mampukah mereka bersabar..kuatkah iman mereka untuk menerima dugaan ini..tenang ka jiwa mereka..sedih sangat bila fikirkan mereka..

Ya Allah engkau berikan la kekuatan kepada mereka..kau tenangkan la jiwa mereka..engkau berikan la mereka kesabaran yang tinggi..
TERIMA KASIH SUDI BACA :)

2 comments:

IntaNBerliaN said...

mesej apa sampai camtu yer.. pe2 pun harap tabah hadapinya..

[PCL] said...

Amin2.. Moga baik segalanya.

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D