Sahabatku

Monday, July 16, 2012

Saya malu nak jalan-jalan dengan mak ayah saya!!!

Assalamualaikum :)

Aduh penat sungguh rasanya dua hari kejar kucing ke sana ke mari...hahh! kejar kucing mana pulak la sampai 2 hari ni..kucing dok curi ikan kat bawa tudung saji ke..hehe takde la...harini hari kedua sya mak ayah and adik ada kat Kuching Sarawak.


Selama dua hari ni juga la ke sana ke mari berjalan..penat sungguh la..tau jelah kan Kuching ni besar..banyak sangat tanah sebab tu round about pun besar gedabak kihkih..


Bila baca tajuk kat atas tu mesti ada yang dah chop saya ni anak derhaka...iyer dak?? mesti ketat jer muka kann..kan...hehe


Korang..memang..memang saya malu bila jalan-jalan dengan parents saya esp kat public area macam kat shopping mall..bukan saya malu sebab parents sya dah tua..tak sebab mak ayah saya sentiasa muda..orang kata always young at heart :)


Bukan juga sebab maka ayah saya orang kampung..oh sudah pasti la tak kan..kalau malu sebab tu saya sendiri pun orang kampung..saya tak malu pun..


Sebenarnya saya malu nak jalan-jalan dengan parents saya bila tengok gelagat orang ramai terutamanya anak-anak muda...saya jadi segan sangat bila ada couple depan mata dok selamba jer KISS...ada yang berpeluk sakan..kalau yang baju tak siap tu lain cerita la memang bersepah...nak kena la tailor zaman sekarang ni..buat kerja tak betul..jahit tak pandai..nak masuk tribunal pengguna ni kihkih..kesian kat tailor..bukan salah depa yer! 


Tak tahu la nak kata apa..walaupun mak ayah diam jer tapi tahu apa kat dalam hati dorang..mesti takut kalau anak-anak sendiri buat macamtu..Nauzubillah...






p/s semoga dikuatkan iman kita untuk hari-hari yang mendatang yang pasti lebih mencabar
TERIMA KASIH SUDI BACA :)

2 comments:

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Kat sini pun ramai macam tu..kiss2 depan kita..adehhh..kita yg tengok plak yg malu..

misshannajr said...

@LiLy @ MumMyQiStInA kita yang malu tengok kan..yg buat tu selamba jak dorang

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D