Sahabatku

Tuesday, February 7, 2012

Dari bar ke mimbar...

Assalamualaikum :)

Sempat lagi nak berN3 malam ni walaupun ibarat henpon dah bising kot bunyi alert menandakan habis batteri..demi memenuhi permintaan pelanggan nak ciskek esok kena gagahkan diri juga buat kek balik td..skrg tgh tgu masak la ni hehe..kat tempat kerja td besa la semalam kan cuti umum..hurm! jumlah pesakit kami hampir double dr biasa..tp puas hati sebab masing2 berusaha berikan layanan terbaik utk pesakit kami..like..like..like..satu kepuasan dlm bekerja :))

Semalam sya ada dengar ceramah kat tv..Muhammad the idol..oleh imam shuaib webb kalau tak silap..
beliau berceramah dalam bahasa inggeris..dan dia ada tersebut "from bar to mimbar" tak ingat sgt dah apa ayat yang beliau sebut tp sya sgt tertarik dengan qoute tersebut..

Bila sya letak status kat FB "dari bar ke mimbar" ada yang komen seperti kurang bersetuju..katanya dari bar ke neraka mungkin la..niat sya letak status seperti itu untuk sedarkan sahabat-sahabat yang masih lalai dan mesej sya supaya mereka sedar mereka juga mampu untuk berubah menjadi jauh lebih baik dari keadaan mereka sekarang..kdg2 kita tak boleh nak tegur org macamni secara direct..

Kenapa kita mesti nak pandang rendah pada mereka yang dalam kelalaian..seharusnya kita bimbimng mereka..kalau tak banyak sedikit pun okey la kan..takkan la kita nak pentingkan diri sendiri jer..ini mungkin masa dia..masa kita nnti kita tak tahu kan..kalau rasa takut kawan-kawan tak boleh terima teguran korang cuba pendekatan yang lain pulak..ok la..kang lebih-lebih mcm penceramah bebas plak hikhik..

kek pun dah masak...so, boleh la beradu...babai... :))


p/s masa lunch td i sempat tidur kejap nak rehatkan badan..kejap jer terjaga sebab mimpi ada pesakit dtg marah2 hahaha..trauma kerja..pfftttt~~~~



TERIMA KASIH SUDI BACA :)

2 comments:

alia zainol said...

saya nak cheesecake jugak hehe =)

misshannajr said...

amek la hehe..tp jgn mkn byk nnt gemoks haha

Post a Comment

tQ sebab sudi komen kat sini :D